Защо е нужно да обичаш работата си?

 Защо е нужно да обичаш работата си?

Да обичаш работата си е не е „екстра“, нито „бонус“. Това е условие от съществено значение за състоянието на обществото и на всеки един човек.

Повечето от нас прекарват по-голямата част от времето, в което са будни, на работното си място. Тези, които не харесват работата си, спомагат значително за спадовете в световната икономика. Защото, ако всеки от нас използваше своите уникални таланти, за да служи на човечеството (да, всички ние имаме такива!), нямаше да се сблъскваме с толкова високи нива на безработица, нито със заболявания, свързани със стреса. 

Има една жена, която изкарва прехраната си, почиствайки вежди. Тя не работи нищо друго освен това. Тази жена живее в Ню Йорк и е толкова добра в това, което прави, че знаменитости от целия свят се редят на опашка, за да се възползват от услугите й. Ако можеш да печелиш добре от почистване на вежди, значи можеш да се изхранваш от всякаква дейност! Или, както Алберт Швайцер е казал:

„Успехът не е ключът към щастието. Щастието е ключът към успеха. Ако обичаш това, което правиш, ще бъдеш успешен“.

Наскоро бях в салон за педикюр и докато служителката почистваше ноктите ми, се замислих как хич не й завиждам за работата, която върши. След това забелязах старанието, с което тя пилеше, почистваше и лакираше ноктите ми. Замислих се, че точно това старание е причината да съм готова да платя за педикюр, вместо аз самата да си го направя. Тъй като имам ограничено количество пари на разположение, аз ги харча за услуги, които се извършват професионално, от хора, които са по-добри в това нещо от мен. Не е достатъчно обаче само да са по-добри от мен – нужно е да обичат това, което правят. Мога да усетя дали те обичат работата си или за тях съм само задължение, което трябва да изтърпят. В момента, в който разбера, че някой e нещастен от това, което прави, ми става неприятно да ползвам услугите му. Опитвам се да изляза от такава ситуация и да я избегна занапред.

Казано с други думи, лесно мога да се превърна в бивш и скъп клиент на дадена марка, само защото съм имала неудовлетворяващо преживяване със служител на компанията. В този случай дори професионалното обучение не помага. Двама души могат да се справят еднакво добре със задълженията си, да казват същите реплики – ние пак усещаме дали те вършат работата си с удоволствие. И тук се крие съществената разлика.

Сигурно ще кажете, че това се отнася единствено до услуги, които са пряко свързани с непосредствена работа с клиенти, но аз мисля, че е валидно за всяка дейност. Независимо дали става дума за обслужване на клиенти или поточна производствена линия, един демотивиран служител не само че може да бъде трудно менажиран, но и може да развали духа на целия екип. Този тип служители предават на останалите усещането, че това, което правят, не си заслужава, и всяват смут сред останалите, които са мотивирани.

Нужно е да се борите за работа, която обичате в името на всички – на клиентите, на доставчиците, на бизнес партньорите, на семейството си, и най-важното – на себе си!

Независимо от обстоятелствата, по един или друг начин всеки от нас има шанс да повлияе върху съдбата си. Нима искате оставите у децата си усещането, че е нормално да бъдат нещастни с работата си? Че е в реда на нещата да пропилеят живота си, правейки нещо, което не харесват? Малко вероятно е да искате да сте такъв модел за подражание. Или бихте искали да ги окуражите да открият своите уникални таланти, да се заредят с ентусиазъм, обич и чувство за смисъл? По-скоро е това.

Същото важи и за взаимоотношенията. Не е много примамливо да сте с човек, който непрестанно се оплаква от работата си. Разбира се, че искате да сте с някого, който е „на другия полюс“. Така че направете избора сами за себе си: обичайте работата си, променете я или сменете!

Превод: Милена Младенова

Източник: Ана Купка, Forbes

ПОБЪРЗАЙ! Запази своето място за Future Makers 2020