Историите на 9 вдъхновяващи момичета
Хайде да поговорим за успешните хора! Представяш си мъже на средна възраст (поне), облечени в костюми и изправени пред микрофон в препълнена конферентна зала, нали? Изтрий тази представа от съзнанието си и ела да ти разкажем за няколко бойни момичета, доказателство за това, че никога не е прекалено рано да направиш нещо готино и полезно.
Malala Yousafzai, 17 години
Списъкът ни изобщо няма да е пълен без Малал Юсафзай от Пакистан – най-младата носителка на Нобелова награда за мир. След като през 2012 е простреляна от талибански войници, тя извървява дълъг път. Нейната организация, фондация „Малала”, помага на момичетата да получат образование и осигурява подкрепа на сирийски деца бежанци.
Alissa Chavez, 17 години
Кампанията на Алиса The Hot Seat: one child too many набира през сайта Indiegogo 20 000 щатски долара, надминавайки първоначално заложената цел от 5 000 долара. The Hot Seat е монитор, който може да бъде прикачен към всяко детско столче за кола. Когато устройството отчете проблем (прекалено висока температура в колата или липса на възрастен наблизо), се чува звуков сигнал. Вече с патентован продукт, Алиса е напът да спаси много животи.
Katie Stagliano, 14 години
Преди 6 години Кейти получава разсад за зеле по програма за третокласници, в която участва. Тя засажда разсада в градината на родителите си, като го полива и наторява редовно. Когато зелето е готово, теглото му е достигнало 18 кг. Кейти дарява зелето на местна кухня за супи. Тя е толкова вдъхновена от възможността да дарява храна на хората, че създава своя зеленчукова градина и дарява реколтата от нея. Нейната благотворителна организация Katie’s Krops вече е дарила хиляди килограми зеленчуци на организации, подпомагащи нуждаещи се хора.
Trisha Prabhu, 14 години
Когато Триша научава за момиче, което се е самоубило в следствие на тормоз онлайн, тя е твърдо решена да намери ефективно решение срещу кибер тормоза. След месеци проучвания Триша създава приложението Rethink. То подтиква тийнейджърите, които смятат да публикуват злонамерено съдържание в социалните мрежи, да преосмислят решението си. Тестовете на услугата сред 300 ученици от средните училища и гимназии показват, че близо 93,4% от юношите се отказват да споделят подобни съобщения с помощта на Rethink. Триша има временен патент за иновацията си.
Megan Grassell, 13 години
След като завежда 13-годишната си сестра да си купи сутиен, Меган е скандализирана от твърде сексуалните сутиени, предлагани за тийнейджърки. Тя решава да започне собствена серия и създава Yellowberry – компания, която предлага удобни и цветни сутиени за млади момичета. Моделите са със забавни имена като Ladybug (калинка), Sugar Cookie (захарна бисквита) и Junebug (бръмбарче).
Tavi Gevinstone, 16 години
Когато е едва 16-годишна, Тави стартира моден блог с името Style Rookie. Той съдържа нейни снимки, на които е облечена в интересни и провокативни дрехи. Не след дълго нейният блог отчита около 30,000 читатели на ден. Тави е поканена да присъства на Седмицата на модата в Ню Йорк и в Париж, започва да пише статии за списания, сред които Harper’s Bazaar и Barneys.com. През 2011 Тави основава медиата Rookie Magazine, насочена към тийнейджърки, и достига до 3,5 милиона посещения месечно. В допълнение на всичко това тя е и в главната роля на бродуейския спектакъл This is our Youth.
Allyson Ahlstrom, 18 години
Историята на Алисън започва, когато тя прочита книгата Generation Change на Зак Хънтър /Zach Hunter/, в която се разказват истории на тийнейджъри, реализирали социално значими проекти. Вдъхновена от идеята да създаде нещо свое с кауза, тя основава Threads for Teens. Първата цел на Алисън е да осигури хубави, нови дрехи 10 нуждаещи се момичета, които живеят в бедност или в приеми семейства. Threads for Teens прераства в благотворителна организация и вече е предоставила дрехи на хиляди момичета.
Katelyn Lohr, 13 години
Преди години Кейтлин се събужда с мисълта, че иска да си купи чорапи, които да носи с чехли, когато времето е лошо. Тя не успява да намери подходяши чорапи за чехли и затова решава да създаде свой собствен модел. Скоро след това нейни приятели също искат да си купят такива чорапи и така възниква freetoes. Днес чорапите на Кейтлин се продават в САЩ и Канада. Момичето дарява над 300 чифта от тези чорапи на Project Aftershock − организация, която осигурява медицински услуги на хората в Хаити чрез приходи от продажби в магазини за втора употреба.
Brooke Martin, 14 години
Брук създава iCPooch, за да се грижи пълноценно за своя голдън ретривър Кайла. Автоматичният уред за дозиране и приложението позволяват на стопаните на животни да имат видео връзка и да снабдяват с провизии техните космати любимци с помощта на своите мобилни устройства.
Превод: Милена Младенова
Източник: Кристин Мозес, Design Good